Nov/09

29

Produsele “comuniste” revin pe placul est-europenilor

Criticate odinioara pentru calitatea lor indoielnica, numeroase produse „comuniste“ au revenit in scena, la 20 de ani de la caderea totalitarismului in Europa de Est, trezind nostalgia celor mai varstnici si curiozitatea celor mai tineri.

Biscuiti si batoane de ciocolata, multe pastrate in acelasi ambalaj de carton din epoca comunista, au reaparut pe rafturile magazinelor, concurand serios mai noile marci „capitaliste“ consacrate, scrie AFP, citata de NewsIn. „De cativa ani, asistam la o tendinta de revitalizare a marcilor din epoca comunista. Ne trezesc nostalgia, pentru ca ne amintesc de tinerete“, comenteaza sociologul roman Mircea Kivu. „Aceste produse ma fac sa ma gandesc la copilaria mea. Prefer intotdeauna un baton de ciocolata Szerencsi unui Mars. Pentru mine are un gust mai bun, o calitate mai buna si, mai ales, imi trezeste bune amintiri“, spune Tamas Pickarczyk, o vanzatoarea de masini din Ungaria, in varsta de 27 de ani.

Pentru romani, autoturismul Dacia ramane, la 42 de ani de la lansare, marca cea mai populara, un simbol al tarii, in ciuda numeroaselor anecdote care circula pe seama ei. Dupa preluarea uzinei Dacia de la Pitesti de catre grupul francez Renault, a fost comandat un studiu pentru a vedea daca este oportun sa fie modificat numele masinii, povesteste Marius Kivu. „In ciuda prestigiului producatorului francez, romanii au vrut sa pastreze numele Dacia, pentru ca fusesera create puternice legaturi afective.“ [mai mult...]

sursa foto: bibishor.wordpress.com

Bookmark and Share

Popularity: 1% [?]

RSS Feed

No comments yet.

Care e parerea ta?

<<

>>

Find it!

AutoBlogged